Strona została przeniesiona na WWW.CABALL.LAA.PL

NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » WWW.CABALL.LAA.PL » PORADNIK

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

Poradnik

Jak zacząć
  
ziomek493
04.07.2009 03:58:18
poziom 3

Grupa: Administrator 

Lokalizacja: Ciechanów

Posty: 127 #286891
Od: 2008-10-25


Ilość edycji wpisu: 1
1. Jaka klase wybrac?
Klasy sa w miare zbalansowane, wiec nie ma jakis wiekszych dysproporcji pomiedzy nimi (moze jedynie w kwestii battle mode i skilla z gmastera). Wybieramy klase, ktora nam najbardziej odpowiada.

2. Krotka charakterystyka klas
Jest to moje opinia o klasach z tego co odczulem na swojej skorze : P.
Wizard - niski def, jednak wiekszosc wysoko lvlowych skilli to masowki o duzym dmgu, ale bardzo dluga je sie rzuca (wysoki casting time) zza wyjakiem extreme dual canona, szczegolnie dobry jest arctic field zamrazajcych wrogow na bardzo duzym obszarze, nadaje sie swietnie do PvE. PvP jedynie z uzyciem gorszych, ale szybszych skilli (Casting time i cool time). Najwieksza wada jest niski hit rate, przez co trzeba miec bardzo dobrze opanowane combo (zmiana targetow/potion/uzycie skilli, ale na temat combo bedzie pozniej : P). Aha nie ma skilla HIGH REGENERATION i nie zostal on dodany przez ponad rok, wiec potiony to jedyna droga bo 4lvl regena ssie : U. Moze buffowac inne postacie, ma 1 debuffa. Leveluje sie glownie magic
Warrior - ma nizszy niz Shielder def, jednak skille chociaz wolne zadaja duzo wiekszy dmg no i wyglada zacnie ; D. Leveluje sie glownie Sword
Blader - ma lekki armor przez co niski def, sredniej dmg skill, wyjatek stanowi gmaster skill, ktory ma najwiekszy dmg ze wszystkich postaci. Leveluje sie glownie sword.
Force Archer - chyba najlepsza postac do pvp, szybkie skille, duzy dmg, sredni armor oraz liczne aury i debuffy, ktore moze rzucac innym graczom oraz ma skill do odnawiania hp. Leveluje sie glownie magie
Force Blader - sredni armor, ma srednie dmg skille, jest to postac ktora korzysta po rowno z magii i miecza wiec trzeba lvlowac oba
Force Shielder - najwiekszy def, dosc slabe skille, ma skill do odnawiania hp i podejrzewam ze na aurach jest nie do zabicia, ale tez ciezko jest nim zabic kogos - klasa typu tank

3. Aury i specjalne skille
Rowniez moja opinia : P Powiedzmy, ze ulti jest specjalny skill, ktory mozemy odpalic jedynie na odpowiedniej aurze. Chcialbym zaznaczyc ze na wyzszych lvlach, gdy mamy 3 aury mozemy laczyc 2 ze soba battle aura + druga aura, ktora daje wymierne korzysci ^^
Wizard - jego aura jest przeznaczona chyba wylacznie do PvE, gdyz jest to masowka, summonuje dwa orby (bron) i moze atakowac 2 targety naraz z uzyciem 2 skilli w tym samym czasie, a ulti - ot wyskakuje w gore i sypie wybuchami skillami i kulami energetycznymi ; G
Warrior - ...
Blader - uhuh ta postac summonuje dwa pazury, ktore nie maja zbyt wielkiego dmgu jednak bardzo szybko bije, jego ulti jest najlepsze, ze wszystkich pod warunkiem ze wejdzie crit, wyskakuje w powietrze i atakuje pazurami jednego przeciwnika, mozna powiedziec critical = dead : D
Force Archer - najbardziej widoczna i "gangsterska" : D, ze wszystkich aur, summonuje 2 pistolety, ktore maja oblesny dmg : p - potrafi atakowac 2 postacie naraz, jego ulti to strzal powiedzmy jak ze snajperki jednak nie jest specjalnie silny
Force Blader - ....
Force Shielder - ... : d


4. Skill exp, a normalny exp?
W Cabalu mamy dwa rodzaje expa. Pierwszy to normalny exp, ktory dostajemy za zabijanie mobow, wykonywanie questow, dungeonow. Drugi to skill exp i dostajemy go za uzywanie skilli w swordzie i magii - sa naliczane oddzielnie. Te dwa rodzaje expa (skill exp i normalny exp) sa calkowiecie niezalezne od siebie.

5. Normalny exp
Za nabijcie pelnego pasku mamy lvl up postaci i dostajemy po 5 punktow na wydanie ich w atrybuty postaci (sila, inteligencja, zrecznosc - zaleznie od klasy naszej postac. Jest to bardzo wazne w co inwestujemy, bo nie ma tu czegos w rodzaju multiklas, a zle dodawanie punktow mozemy jedynie cofnac uzywajac extract potionow) co pozwala oczywiscie nosić lepsze armory, bronie i podnosi nam dmg.



6. Skill exp i rangi
Tutaj dochodzimy do sedna sprawy. Sila naszej postaci zalezy w glownej mierze od rangi. Mamy takie oto rangi: Novice, Apprentice, Regular, Expert, A.Expert, Master, A.Master, Grand Master, Completer, Transcender.
Nabijanie skill expa podnosi nam wylacznie oddzielny pasek (skill expa), ktory po nabiciu 100% znowu idzie od nowa, a my otrzymujemy skill pointa dzieki czemu mozemy przy odpowiedniej ilosci punktow podnies moc wybranego skilla (zmiany rowniez obejmuja inne statystki skilla, ale o tym w dalszym punkcie jęzor). Po nabiciu okreslonej liczby punktow np. na Apprentice 16-tu podnosi sie ranga naszej postaci odblokowujac nowe skille oraz dodajac sloty do skilli i upgradów. Upgrade pozwala nam dodac pasywy podnoszace hp, mane, sile ataku z miecza, z magii, def itd. Aha, co drugi rank up dostajemy slot do upgradu.



7. Skille
No dorobilismy sie kilku punktow skilli, a moze nawet rangi jęzor, ale co dalej z tym robic? Oczywiscie dodajemy je w skille. Tkwi tu jednak pewien haczyk. Otóż skille jest latwo podnosic, ale zeby je usunac trzeba zejsc do 0, czyli początkowego stanu jaki dostalismy i to kosztuje alz, zaleznie od lvlu skilla. Druga sprawa to statystki skilli. Nie polecam podnoszenia poczatkowych skilli do wiecej niz +4 lub +5, a w pozniejszych lvlach do gmastera wiecej niz +9. Z kazdym lvlem skilla zmienia sie nie tylko dmg, ale rowniez jego cool time i czasami inne atrybuty) przy czym na +9 jest on najnizszy z mozliwych, a powyzej +9 to juz musimy dopasowac do wlasnych potrzeb, bo atrybuty zmieniaja sie jak w kalejdoskopie : P. Levelowanie skilli ma sens tylko przy adept itemach o czym jest nizej - nie liczy sie dmg jaki zadajemy mobom .... hah nawet ilosc expa jaki za nie dostajemy, a ilosc skilli, ktore uzywamy ... tzw. spam skillami z uzyciem combo jest najlepszym sposobem. Gdy chcemy lvlowac skille to musimy zaopatrzyc sie w full set adepta i isc najlepiej na takie moby, ktore nie zadaja nam duzego dmgu i przy uzyciu combo spamowac najslabszymi oraz najszybszymi skillami.


8. Adept
Juz zapewne slyszeliscie o adept itemach. Co one daja i dlaczego jest ich tyle?: u A wiec jak wspomnialem wczesniej na temat lvlowania skilli, a Wy odczuliscie to na wlasnej skorze pierwszy rank to pryszcz, ale czym dalej w las ... krotko mowiac bez seta adepta nie macie co marzyc o g.masterze - chyba, ze jestescie masochistami . Adept ringi, amulety, bronie i armory podnosza nam skill exp rate. Mozna to porownac do gry na serwerze z rate 1, a serwerze z rate 5 - okolo tyle podnosi nam ilosc otrzymywanego skill expa.
Click this bar to view the full image.


9. Combo
Jest to pierwsza rzecz, ktorej powinniśmy sie nauczyc ... no przynajmniej do robienia 11 zeby zolty pasek nam nie spadal. Combo ma pare zalet: skracamy czas rzucania skilli (nie musimy ogladac calej animacji postaci), ZAWSZE trafiamy (nie ma znaczenia nasz hit rate), combo podnosi dmg jaki zadajemy skillami. Zmiany targetow w czasie robienia combo jest rowniez wazna (mozemy zmieniac targety przed lub po uzyciu skilla), jak i obserwowanie naszego paska hp i uzywania hp potionow we wlasciwym momencie. Ma to o tyle znacze, ze expiac skille w adepcie (bizuteria,bron,armor) mamy niski def i slaby atak, wiec moby beda zadawac nam dosc duzy dmg - jak to mowi "cos kosztem czegos".

10. Ukryty instructor i obszary na mapach
Aby wykupic skille potrzebne do przenoszenia punktow z magii do miecza i odwrotnie musimy udac sie do port lux (50lvl+) i u gory po troszke po prawo na mapie znajdziemy biedulke w swoim obozie : P (kiedys tam byl warp, ale niestety jako free gracze nie mamy do nich dostepu ... szkoda ; /). Dzialanie opiera sie na zasadzie: mamy skill magic to skill sword, wiec nabijajac skillami magicznymi caly exp idzie do sworda.



11. Craftowanie
Nasza przygode - bardzoooo bolesna w kosztach : P rozpoczniemy po 50 lvlu, kiedy to po wykonaniu questa i wybraniu co chcemy craftowac otrzymujemy transmuter ... a jak, nie ma tak dobrze : P, nie mozna wszystkiego craftowac, a podzial jest duzy (ringi i amulety, lekkie, srednie oraz ciezkie armory, bronie jedno i obureczne + dodatki np. wizard moze takze craftowac orby i crystaly) mozemy przystąpić do craftowania lvl 1 - potrzebne materialy mozemy kupic w Desert Scream u Core alchemist Shape - Cartidge, a w Port Lux rowniez u Core alchemista dyski oraz reszte, ze sklepow przetapiajac?: d potrzebne nam itemy na crysztaly, badz tez "kulki" uzywajac transmutera (klikajac prawym przyciskiem myszy na puche aka transmuter i item przetapiamy go otrzymujac matsy oraz troche kasy). Jest to bardzo rozlegly temat i na forum, jest poradnik jak craftowac. Jezeli bede miec wenę to napisze o tym wiecej.


12. Pety,deski i motorki :G
Narazie sluza jako male szpiegi na plecach : p bo nie maja zaimplementowanych skilli, ale pozniej moga byc przydatne. Karty potrzebne do ich przylowania moga wypasc z mobow.
Deski i motory moga byc summonowane jedynie, gdy posiadamy karte, ktora rowniez bardzooo rzadko wypada.

13. War Channel
Teraz powiedzmy low lvl postacie maja tam bardzo ciezko, jednak warto zaczac grac tam jak najwcześniej ... dlaczego? A no wlasnie mimo, ze nie ma tam latwego zycia bo kazdy moze nas zaatkowac oraz nie widzimy nickow innych postaci, ani takze tego co ktos napisze do nas (wyjatek stanowi whisper od osoby na innym kanale) i my do kogos (mozemy odpisac, ale bedzie ta osoba widziec jedynie takie znaczki: %@%$*%^$^#) to na War Channelu ZA ZABICIE KAZDEGO MOBA/GRACZA DOSTAJEMY 1 PUNKT HONORU, czyli tyle co za pvp na normalnym kanale. Pozniej oczywiscie dostajmey wiecej honoru za zabicie - teraz otrzymuje 2. Okolo 96 lvlu dostajemy questa umożliwiającego nam wyboru nacji: Capella lub Procyon. Zaleznie, gdzie dojdziemy bedziemy mogli rozmawiac i widziec innych graczy z naszej nacji.

14. Honour
Jak juz pewnie zauwazyliscie nie mozecie kupowac duzych potionow bo wymagaja honour grade. No wlasnie odpowiedni honour rank pozwala nam kupowac, nosic itemy, takze wydajemy honour pointy na craftowanie lepszych itemow. Jak nabic range ? Wystarczy zebrac odpowiednia ilosc pointow, ktore to dostajemy za zabijanie mobow i postaci na War Channelu, robienie dungeonow oraz questow. Pozniej sa specjalne questy do nabijania honour pointow, ale do tego daleeeeka droga ; P

15. Upgradowanie itemow
Odbywa sie bardzo prosto, wystarczy miec upgrade core low, medium lub high zaleznie od klasy armoru. Aby podnies lvl itemu (armoru lub broni) nalezy kliknac prawym przyciskiem myszy na core, a nastepnie na wybrany przedmiot, jezeli sie powiedziec item dostaje +1 jezeli nie to nic sie dzieje, chyba ze wczesniej podnieslimy wtedy spada o -1 (przy czym trzeba pamietac ze najlepiej podnosic itemy, ktore sa +2 albo +3 bo nie moze spasc upgrade pozniej ponizej +3, ale jezeli damy powyzej +6 i bedzie failed item spada na +0). Nie polecam podnoszenia slabych itemow bo to tylko strata core .... jezeli macie zamiar cos podnosic low corem to najlepiej adepta itemy, ale tylko te +3 +4skill exp, gdyz przyzwyczajajcie sie do armoru adepta bo bedzie Wam niezbedny przez bardzooo dlugi okres czasu dlatego nalezy w pierwszej kolejnosci w niego inwestowac. Rowniez mamy itemy ze slotem, czasami dwoma i co z tym mozemy zrobic? Rozwiazaniem jest wizyta u core alchemista z force corem, itemem(ze slotem) oraz katalizatorem (itemem, ktory jest potrzebny do wlozenia force core, ale znika on po "operacji": P - najlepszy jest tej samej klasy ze slotem - screen nizej), ktory dodaje nam losowy efekt do itemu przy czym tez to jest ograniczone - ukazuje ponizsza tabelka. Mozemy dodac 2 efekty uzywajac 2 force core + core do podwyszenia o 3% szansy na udany upgrade.


16. Taniec, sklep, itemy, lot, rollover, pickup, PK, wskaznik FPS, kolorowy tekst
Taniec nie tylko fajnie wyglada : P ale rowniez napelnia nam zolty pasek potrzebny do combo i aury



Sklepik mozemy rozstawic poprzez wpisanie komendy /shop lub klikamy na swoja postac i z menu u gory wybieramy Personal shop
Lot czyli lotteria sluzy do podzialu dobrego itemu, gdy jestesmy w party. Wylatuje dobry item , kazdy daje lot i kto ma najwiecej punktow zgarnia item



Aby przenosic wszystkie itemy bez pytania trzymamy ctrl, rowniez przy sprzedazy i sklepiku
Aby podzielic np. kulki do craftowania wciskamy shift i prawy przycisk myszy na itemie.
Aby zaatakować inna postać nie będąc na war channelu trzymamy shift + skill/atak na postaci, którą chcemy zaatakowac. Nalezy przy tym pamietac, ze za PK tracimy honour pointy - kiedys na minusie mozna bylo wyjsc i trafic do wiezienia ^^
Aby zobaczyc ilosc fpsow jaka mamy nalezy wcisnac CTRL + U i pod paskami hp i mp bedziemy mieli wskaznik fpsow ;]
Aby zmienic kolor tekstu nalezy wpisac: #x$tekst (przy czym za x wstawiamy albo liczbe albo litere - kazda to inny kolor)

Rollover - przydaje sie wylacznie w pvp, turlamy sie po ziemi przez co przeciwnik traci nas jako target i combo

Warto sobie zbindowac podnoszenie itemow, gdyz w czasie uzywania combo jestesmy w stanie w bliskiej odlegosci zbierac itemy nie tracac czasu na bezsensowe klikanie

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » WWW.CABALL.LAA.PL » PORADNIK

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!


TestHub.pl - opinie, testy, oceny

WWW.CABALL.LAA.PL